Sivut

lauantai 16. elokuuta 2014

Kaikki häipyy, on vain nyt

Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt päässäni ideaa ajatusvirta-blogin perustamisesta, jonne voisin kirjoittaa huolettomasti hetken tunnelmista ja mietteistä stressaamatta kuvista tai tekstien pituuksista. Ja nyt sen toteutin. Blogin nimen lainasin Eppu Normaalin biisistä, josta tykkään erityisen paljon. Blogiin pääsee klikkaamalla tuota alla olevaa tekstiä.

Lapsuuteni kesät
sumuun vajonneet,
palasiksi muistojeni läjään hajonneet.
Palapelin kokosin
paksuin rukkasin,
ihmetellen minne kaikki palat hukkasin.
En unta saanut ja näin
jäin miettimään.

Kaiken minkä muistan
aika kutistaa,
mä sitä pelkään,
sua tahdon rutistaa.
Kuullut olen ikuisuuteen
kaiken piirtyvän
ja kaiken suhteen,
kaiken siirtyvän.

Niinkuin kuuluu asiaan
kaikki tähdet,
kuu ja kaikki muu,
aikakin.
Niin myös aikanaan
sinä lähdet.
Pois häipyy taikakin,
siksi rakastan sua nyt.

Oli mielessäni elämäni olemattomuus,
kuun takaa mulle nauroi ikuisuus.
Ei huomista, ei eilistä,
vain tämän hetken voi nähdä peilistä.

Niinkuin kuuluu asiaan
kaikki tähdet,
kuu ja kaikki muu,
aikakin.
Niin myös aikanaan
sinä lähdet.
Pois häipyy taikakin,
siksi rakastan sua nyt.

Valovuosiensa takaa
tähdet vilkkuen.
Unelmille ihmisen
hiljaa ilkkuen.
Tiedänhän
että pieni oon,
kun siltä tuntuu
mahdun hyvin kainaloon.

Niinkuin kuuluu asiaan
kaikki tähdet,
kuu ja kaikki muu,
aikakin.
Niin myös aikanaan
sinä lähdet.
Pois häipyy taikakin,
siksi rakastan sua nyt.

Aamu sarastaa,
öiset hetket varastaa,
meidät valoon hukuttaa,
meidät nukuttaa.

2 kommenttia:

  1. Kappale on hyvä, vaikka en Epuista muuten piittaakaan. Mutta jostain syystä tuo uppoaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas oon vannoutunut Eppujen fani ja tää kappale on yks monista suosikeista. :)

      Poista

Kommentit on erittäin arvostettuja, kiitos jos jätät sellaisen jälkeesi! :)
Comments are greatly appreciated, thank you for leaving one! :)